CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Leelou Blogs

Saturday, December 11, 2010

M A K A N

~Selamat malam semua~


Tiba2 aku nk berkongsi skit hasil kraftangan aku. Bukan hasil jahitan ataw sulaman, tapi hasil masakan. Sejak mula belajar di sini aku dah mula minat nak belajar masak2. Bukannya dulu aku xpenah minat. Minat ni dari dulu lagi sebenaqnya, tp dulu kata kat rumah ada chef hebat, ada ibu aku, kakak2 aku yg hebat2 belaka. So aku xdak chance nk menyelit. Haha. Alasan. Padahal malas. Ye ar, dah ada chef nk masakkan utk kita xpayah la kacau! Haha. Tapi bila dah dok jauh ney semua kena buat sendiri an. Kalau x melapaq la weyh. Nak makan ayam masak merah kat kedai mana nak cr kau. Ayam pon xboleh dimakan. Adoyai. So, nak xnak kena la masak sendiri dak? Tapi bila dah lama2 benda ney jd satu minat tau. Perasaan ingin mencuba dan terus mencuba tu semakin melonjak2. Haha. Dan aku terus mencuba dan mencoba terus mencoba~


Meh aku nak tunjuk skit hasil2 daripada percubaan aku.


-dua menu di atas ney adalah menu smlm. Ayam masak merah dengan acar timun. Makan dengan nasi minyak. Pergh.. Sedap ah. Alhamdulillah mendapat pujian dr semua yg mkn semlm. Tx semua.-
-Ni nasi lemak aku pakai men hentam ja buat sebab teringin xtoqah dok dah. Haha. First time buat senirik nei. Malangnya timun xdak malas nak g kedai beli. Makan xseimbang. Tibai ja. Hehe-
-Spaghetti ni aku masak dgn housemate aku-
-Bihun singapore pon 1st trial aku ney. Dorg ckp sedap. Siap suruh buat lagi besoknya. Hehe-


Gambar lain akan di update later. Daa~

Oyasumi

0 comments:

Post a Comment